فروش آوریل آیفون در چین به ۳.۹ میلیون دستگاه رسید

فروش آوریل آیفون در چین به ۳.۹ میلیون دستگاه رسید

با توجه به آیفون ارزان قیمت جدید، عملکرد ماه آوریل اپل در چین به زوند خود ادامه داد.

در اوایل سال جاری، اپل به دلیل اپیدمی جدید کرونا ویروس فروشگاه های خود را در چین موقتا تعطیل کرد. البته این امر  باعث ناگهانی فروش آیفون شد. پس از سرگیری مجدد تولید در چین، فروشگاه های خرده فروشی اپل دوباره باز شدند.

با این حال تحلیلگران هنوز هشدار داده اند که غول فناوری ممکن است در مهمترین بازار خود یعنی بازار چین با چالش هایی روبرو شود.

فروش آیفون توسط کدام شرکت های تحقیقاتی آنالیز می شود ؟

داده های گردآوری شده توسط چندین شرکت نشان می دهد که اپل از فوریه امسال در حال پیشرفت و بهتر شدن است. تحت تاثیر بسته شدن فروشگاه های، این شرکت با افت فروش ۶۰ درصدی آیفون در چین نسبت به فوریه سال گذشته روبرو شده است. در اواسط ماه مارس، تمام فروشگاه های چین بازگشایی شده بودند.

بر اساس داده های تحقیقاتی CINNO، اپل در ماه آوریل ۳.۹ میلیون آیفون را در چین به فروش رسانده است که ۱۶۰ درصد بیشتر از ۱.۵۶ میلیون دستگاه فروخته شده در ماه مارس بود.

فروش آیفون در چین

داده های دیگر IDC نشان می دهد که محموله های فروش اپل در آوریل حدود ۳ میلیون دستگاه بوده که نسبت به ماه قبل حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. محموله های فروش به تعداد آیفون هایی که اپل به شرکای خرده فروشی چینی می فروشند اشاره دارد و می تواند برای اندازه گیری تقاضای آینده استفاده شود.

بر اساس اطلاعات موسسه اطلاعات و ارتباطات چین، محموله های گوشی های هوشمند چین در آوریل امسال با افزایش ۹۴ درصدی در ماه به ۴۰.۸ میلیون دستگاه رسید.

WPIC خاطرنشان کرد: تعداد کالاهایی که توسط اپل از طریق فروشگاه پرچمدار رسمی تی مال در آوریل امسال به فروش رسیده است، در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۱۲۷.۴ میلیون دلار رسیده است. فروش آیفون از طریق تی مال ماه به ماه ۳۳ درصد افزایش یافت و از ۸۰ میلیون دلار فراتر رفت.

در عین حال، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد درآمد خدمات اپل نیز بهبود یافته است. اگر چه اپل خدمات زیادی مانند اپل موزیک و iCloud دارد، اما در حال حاضر فقط بر اساس هزینه مصرف کننده چینی در فروشگاه برنامه اپل یا بهتره بگیم اپ استور قابل تخمین است. بر اساس داده های سنسور تاور، این رقم در آوریل ۱.۵۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به ماه قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید

لازم به ذکر است که خود اپل در این باره اظهار نظری نداشته است.

با این حال، بعضی از داده ها حاکی از آن است که تجارت اپل در چین به تدریج در حال پیشرفت است. اما تحلیلگران هشدار داده اند که این شرکت ممکن است در ماه های آینده با مقاومت روبرو شود.

۱.اثرات کوتاه مدت آیفون SE جدید

اپل در اواسط آوریل امسال نسل دوم آیفون SE را منتشر کرد که پس از آن در چین فروخته شد. قیمت این محصول از ۳۲۹۹ یوان (۴۶۲ دلار) شروع می شود.

CINNO گفت که اگر چه آیفون S E در پایان امسال به فروش رفت، اما ۲۴ درصد از کل فروش اپل ۳.۹ میلیون آیفون در ماه آوریل را به خود اختصاص داد.

به نوبه خود، IDC اعلام کرد که آیفون SE حدود ۸ درصد از محموله ها را در ماه آوریل تشکیل می دهد.

علاوه بر این، نگرانی هایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه این بیماری همه گیر ممکن است در نیمه دوم سال بر اقتصاد چین تاثیر بگذارد و از این طریق بر هزینه های مصرف کننده تاثیر بگذارد.

۲.بازار ۵G چین

در همین حال بعد از اینکه چین در پایان سال گذشته شروع به استقرار شبکه های ۵G کرد، گوشی های هوشمند ۵G در چین به سرعت شروع به توسعه کردند. این نسل جدید شبکه های تلفن همراه می تواند سرعت فوق العاده بالایی را ارائه دهد.

بسیاری از تولید کنندگان چین از جمله هواوی و شیائومی گوشی های هوشمند ۵G را رونمایی کرده ان، اما اپل هنوز گوشی ۵G منتشر نکرده است. بر اساس محاسبات Counterpoint Research، پیش بینی می شود تجهیزات ۵G حدود ۴۰% از کل فروش گوشی های هوشمند چینی را در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دهند. بنابراین این موضوع تاثیر زیادی خواهد داشت.

اگر اپل گوشی های هوشمند ۵G را به بازار عرضه نکند، ممکن است مصرف کنندگان محصولاتی را از تولید کنندگان دیگر بخرند، شاید هم منتظر می مانند تا اپل مدل های ۵G خود را عرضه کند.

___ با سیم پو باش تا از دنیا دور نمونی ___

منبع gizchina

نظر شما در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی در نظرات منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات نامرتبط با این مطلب خودداری نمایید.