مقدار فروش گوشی های شیائومی در سه ماه دوم ۲۰۲۰ از ۲۸ میلیون دستگاه فراتر رفت

غول تولیدی چینی، شیائومی اخیرا گزارش مالی سه ماهه دوم خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. به گفته این شرمت، درآمد این شرکت ۷.۷ میلیارد دلار است که بالاتر از انتظار بازار (۷.۴ میلیارد دلار) است. در مدت مشابه سال گذشته، درآمد این شرکت به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ارزش اخیرا آن اندکی کاهش یافته است.

شیائومی برای سود خالص خود ۳.۳۷میلیارد یوان را برای سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به دست آورد. با توحه به ۳.۶۳۵ میلیارد یوان به دست آمده در مدت مشابه سال گذشته، ۷.۲ درصد کاهش یافته است.

گزارش مالی همچین نشان می دهد که در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، همه گیری جهانی کویید ۱۹ تاثیر زیادی در بازار کلی گوشی های هوشمند داشته است. در آمد گوشی هوشمند شیائومی در این سه ماهه ۴.۴ میلیارد دلار بود که نسب به سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است. فروش گوشی های هوشمند شیائومی در این سه اه ۲۸.۳ میلیون دستگاه بود.

تولید کننده چینی از افزایش سهم فروش گوشی های میان رده تا میان رده بهره مند شد. میانگین قیمت جهانی فروش شیائومی گوشی های هوشمند همچنان رو به افزایش است، در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۸ درصد و ماه به ماه ۷.۵ درصد رشد داشته است. طبق آمار Canalys، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، محموله های گوشی هوشمند جهانی شیائومی با ۴.۱۰ درصد در بازار جایگاه چهارم جهان را تسخیر کرده است.

مشاغل دیگر شیائومی

در آمد خدمات اینترنت شیائومی ۸۵۶ میلیون دار افزایش داشته اند، این افزایش ۱۱ درصد از کل درآمد این شرکت را شامل می شود. تبلیغات، بازی ها و سایر خدمات ارزش افزاوده همه دارای رشد بوده اند.

در ژوئن سال ۲۰۲۰، کابران فعال ماهانه MIUI به ۳۴۳.۵ میلیون نفر افزایش یافته اند، این در مقایسه با سال قبل ۲۳.۳ درصد رشد دارد. در میان آنها، کاربران فعال ماهانه MIUI در سرزمین چین ۱۰۹.۷ میلیون نفر است.

درآمد مشاغل تبلیغاتی شیائومی ۴۵۰ میلیون دلار بوده است، این در حالی است که نسبت به سال گذشته ۲۳.۲ درصد افزایش داشته است. در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰، درآمد بازی هم به ۱۴۵ میلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۵۴.۵ درصد افزایش یافته است. این عمدتا به دلیل عملکرد خوب مارکت بازی چین در سه ماهه دوم سال است.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید

علاوه بر این ، درآمد سایر خدمات ارزش افزوده اینترنت ۲۶۲ میلیون دلار افزایش یافته است، این در حالی است که یک رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. این عمدتا به دلیل رشد مشاغل مالی آن در بستر تجارت الکترونیکی و درآمد از عضویت تلویزیون است.

گزارش مالی همچنین نشان می دهد که در آمد IoT محصول مصرفی ۲.۲میلیارد دلار است. این مقدار افزایش ۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

درآمد فروش تلویزیون و لپ تاپ های هوشمند ۱۲.۲ درصد از ۷۹۸ میلیون دلار به دست آمده در سه ماهه دوم سال ۲۲۰۱۹ به ۶۹۷ میلیون دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

در سه ماهه دوم ،محموله های بازار جهانی تلویزیون به طور کلی کند شد و محصول های جهانی تلویزیون های هوشمند شیائومی هم به ۲. میلیون دستگاه رسید و رشد سالانه خود را حفظ کرد. علاوه بر این، درآمد بازار خارجی شیائومی به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است. این افزایش ۱۰ درصدی و سهم ۴۴.۹ درصد از کل درآمد را به خود اختصاص می دهد.

عملکرد شیائومی در خارج از چین

در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰، بر اساس داده های Canalys، محموله های گوشی های هوشمندشیائومی در اروپا ۶۴.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این شرکت داارای ۱۶.۸ درصد سهم از بازار است و برای اولین بار در سه شرکت برتر قرار دارد. در اروپای غربی، محموله های گوشی هیا هوشمند شیائومی نسبت به سال گذشته ۱۱۵.۹ درصد رشد داشته و سهم بازار ۱۲.۴ درصدی را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این محموله های گوشی های هوشمند شیائومی ۳۰.۷ درصد از بازار گوشی های هوشمند هند را به خود اختصاص می دهد. در آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا هم محموله های گوشی های هوشمند شیائومی به ترتیب نسبت به سال گذشته ۹۹.۴، ۶۶.۳ و ۱۱۳.۰ درصد رشد داشته است.

____ با سیم پو باش تا از دنیا دور نمونی ___

مشاهده تمامی اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2021

نظر شما در مورد این مطلب چیه

آدرس ایمیل شما بصورت عمومی در نظرات منتشر نخواهد شد.

لطفا از ارسال نظرات نامرتبط با این مطلب خودداری نمایید.

سیم پو از کوکی ها صرفا جهت بهبود بخشیدن تجربه کاربری شما در این وبسایت استفاده خواهد کرد.

باشه ممنون
اطلاعات بیشتر